Wednesday, June 2, 2010

my sayang....

Aku yang pening....
Aku msj 4 kali dia reply 1 kali itu pun lepas berjam-jam lamanya
Aku merajuk....dia kata aku tak matang
Aku bukan suka-suka nak merajuk kot. Sampai hati dia cakap aku macam tu. Kalau dia bukan orang penting dalam hidup aku buat apa la aku nak merajuk tak tentu pasal cam tu. Sewel betul la.
Aku bukan tak matang la cuma aku tak cukup matang je that why la aku perlukan some advises dari orang yang aku percaya if dia pun ignore aku cam tu je pada siapa lagi nak tempat untuk aku berteduh, berpayung untuk seketika. Aku bukan nak suruh dia payung aku 24 hours aku pun tak nak macam tu cuma ada masanya kita perlukan perlindungan daripada orang lain juga lagikan manusia dicipta berpasangan supaya saling melengkapi dan saling melindungi antara satu sama lain..
Apa kata kalau he is not my partner??? Oh no!!! Ini bukan yang aku nak sebab apa yang aku doakan selama ini supaya suatu hari nanti kami akan saling melengkapi antara satu sama lain.
So disini apa yang perlu aku buat?? Cuba menjadi matang sebagaimana yang dia mahu??
Aku tak faham betul matang yang macam mana la cik abang sorang ni nak?
Aku betul-betul blur tak tahu adakah sebab aku tak matang dia ignore aku. Adakah itu caranya dia nak mengajar aku jadi matang? Oh no!! Cara ni terlalu kejam..
Jangan terlalu kejam aku bukan seorang yang kuat nak hadapi hidup tanpa orang-orang yang aku sayangi.
Even my kucheng kesayangan aku mati pun aku da separuh hidup separuh mati sunyi sepi hidup aku ini kan pula aku nak kehilangan orang yang boleh berkongsi perasaan pahit dan manis. Oh no tak sanggup aku bayangkan sakitnya rasa kehilangan.
Jadi sekarang ni aku nak cuba ubah diriku supaya jadi seorang yang berani,yakin and matang dalam kehidupan seperti mana yang dia mahu dari aku. Bila aku fikir balik apa yang dia bagitahu sebenarnya ada betul juga. Sampai bila aku nak bergantung hidup pada dia? Tapi kalau boleh aku nak selama-lamanya. Aku nak selama-lamanya dia susah sebab aku and aku susah sebab dia. Romantik apa macam tu kan.
Pernah juga aku kena marah. Nak tau sebab apa?? Sebab aku terlalu berfikiran negative. Gila betol dia marah sampai beberapa ari tak nak cakap ngan aku tak nak reply mesej aku gila aku di buatnya. Last sekali aku dapat warning "kenapa terlalu negatif?cakap tak sayang tak ambil berat seronok ke hidup dibelenggu fikiran negatif?"
Perghh!!!ayat dia. Suka hati je hempuk aku dengan ayat macam tu. Apa-apa la yang penting dia da tak merajuk lagi susah betul pujuk orang lelaki merajuk. Tapi aku still tak puas hati kenapa aku je yang kena pujuk dia? Ini tak adil la..


9 comments:

~aSHa~ said...

dia bukan kaki pemujuk ye?

oh no my taste..


erk alamak...

sori akak mmg kuat merajuk dan merajuk...abah akak je plg sabah melayan akak...

pis

semoga bahagia

cokelat said...

da syg nak wat cane...terpaksa la jadi tukang pujuk

~aSHa~ said...

*no --> not

cokelat..kalo pujuk dgn cekelat lagi akak suka...i love cekelat..

Artzlizan said...

wat cam biasa je...takde pepe pun...bukan luak pun...cuba pujuk diri sendiri...banyak caranya...salah satu...baca Al-Quran

cokelat said...

haha..pmpuan memang suke kne pujuk tapi orang tu xske pujuk cokelat yg dgil and xmatang

cokelat said...

princeduyong,: thnks

Unknown said...

Farah, xyah la hang dok pening2 nak pujuk dia...dah dia xnk balas msj, hang diam je la...tgk dia mcm mna. Susah kalo lelaki xpandai memujuk n ska merajuk nie.kalo dia msg, jgn cpt2 balas. Tunggu lam sehari dua, baru balas.kalo x, nmpak sgt yg kita aje yg terhegeh2 nak kat dia. Entah2 kt blakang dah ader org lain. Jadi, better u diam dlu. Agak2 lam seminggu dia xnk cntct, u ajk jumpa. Tanya dia, apa masalahnya sampai dia sanggup wt u mcm ni. Then, kalo dia still ckp yg u x matang, u ask him, what king of 'matang' yg dia nk dr u. Cara dia 2 dah salah. Kalo dia nk matangkan u, dia kna advice u, bukan biarkn u cari sndri 'kematangan' yg dia nk 2! maybe u mmg x sesuai dgn dia. Takut 6t bila da kwen, dia still buat u camni bila ada mslh or bila dia pk u x matang. Lelaki jenis ape 2? Sengaja biarkn kita terkejar2kn dia. Nak tunjuk hebatlah 2 kononnya. Hish..mintak2 dia berubah dari skp dia yg x berapa nk matang 2... Bg aku kn farah, lelaki cam 2 xleh nk wt laki! Sorry ya kalo terasaa...

Nadia Hani said...

omg we're in the same shoes. my bf slalu ckp sy tak matang and childish and slalu fikir -ve tapi.. bila sy matang dia kata sy tunjuk kuat. hahah macam macam. kalau kita sayang someone, just bear with it ok. ;)

Miss Sweet Tooth said...

ngee....