Wednesday, May 19, 2010

ADA APA PADA NAMA

Name saya farah binti Hamzah a.k.a cokelat vanilla....tgok title ni memang nak cakap pasal name la. Ada orang cakap name menunjukkan personaliti tapi mungkin ye and mungkin juga secara kebetulan. Farah dalam bahasa Arab "gembira" mmenggambarkan saya sebagai seorang yang ceria happy go lucky and sewaktu dengannye la..Itu pada kita yang bergelar manusia yang punya akal yang kite sendiri menentukan macam mane personaliti kite kan..

Sekarang nak cerita name binatang peliharaan and personaliti diorang. Dulu saya ada 2 ekor kucing kesayangan sekarang da tinggal arwah..sangat sedih sebab mereka 2 orng ni sangat saya sayangi and mereka juga punya karakter tersendiri


comey

physically

ekor panjang
kelabu tompok2 putih
bulu lebat
sangat comey and cute tahap cipan babun

mentally

- suke mengiauuuww dengan sangat kuat dan mengganggu tidur saya (but i like...)
- tak suka dipegang suka bebas jalan merata merayau buat orang risau and tercari cari sepanjang ari (geram betol...)
- tak makan banyak sebab 2 la badan die keding je tapi sebab bulu die agak tebal nampak macam chubby la
- budak ni sangat la aktifnye saya suka bawa die dan kawannya si itam jalan2 waktu petang punya la hepi diowang main kejar2 ngan budak2 saya pon join gak diowang main kejar2 seronok kot

cukup la cerita pasal si comey

skang certa pasal si itam lak

kenapa name die itam???
of course la sebab overal badan dia kaler itam legam mata hidung mulut kaki telinga semua itam (tapi dia itam lemak manis tau)
kecuali bahagian bawah dada dia ja ad setompok kaler putih(sebagai tanda dia bukan haiwan jelmaan)
itam ni perangai dia semua berlawanan ngan si comey tau

sebenarnye bukan nak cerita pasal diowang tapi pasal ada la sorang member aku ni ada anak angkat seekor hedgehog..memang sangat hensem anaknya itu..tapi yang uniknye name binatang peliharaan yang telah diangkat menjadi anak itu adalah mohd zaini..bukankah itu menggambarkan name seorang manusia??tapi kite xde hak nak ubah name die kan..aku pon kan men pelik lalu bertanya "nape ko bagi name ni kat budak ni"

die cakap supaya anak peliharaannye itu menjadi bijak berfikiran luas
kiranye kalo kita letak name tompok sebab badan die tompok2, itam sebab die itam jadi otak macam xberkembang itu berdsrkan kajian tah sape2 la...begitu la cakap die mungkin betol gak kan....secara logik akal la hahaha
sebab tu la ad orng bg name kucing angelina jolie la,beyonce la akon la the rock la...sebenarnye 2 sebab kite begitu excited nagn artis kan..bese la tuh...

No comments: