Saturday, May 29, 2010

oh masa depan

Dulu kan masa kecik2 sekolah rendah lagi senang je...Mane ada masalah macam sekarang kan...tiba2 lak teringat kat ayat dalam citer spiderman yang ayah spiderman cakap kat dia lupa ayat orang putehnye ape tapi maksud dia lebih kurang camni la "semakin banyak power semakin besar tanggungjawab" haha macam ayat hipotesis lak..

Sambung balik kecik2 dulu cikgu bila cikgu tanya ape cita2 kita pon dengan bangga jawab saya nak jadi polis kenapa sebab nak lawan orang jahat. Tanya kawan kita lak nak jadi cikgu sebab nak didik anak bangsa..Sungguh la masa kecik2 dulu otak sungguh mulia hanya tahu berkhidmat untuk negara bangsa dan agama..kagum sungguh..

Da besar macam gini semua cita2 murni itu sudah hilang dari hati nurani mungkin sebab syaitan terlalu menggoda supaya mengejar kesenangan dunia...Hahaha..Da name syaitan memang keje die nak sesatkan manusia yang lemah..

Orang2 kita sekarang pilih keje ikut berapa banyak angka yang akan dapat..Sebenarnya apa2 pekerjaan semuanya mulia asalkan tidak menyalahi undang undang and bekerja dengan penuh rasa tanggujawab dan kejujuran serta keikhlasan.

Tapi yang menjadi masalahnye sekarang kenapa sampai sekarang still tak tahu abes belajar nanti nak keke apa...huhuhu

Orang sekarang ada degree pun susah nak dapat jawatan tapi yang guna spm pun kadang2 dapat kerja gaji mahal2 itu la namanya rezeki masing2 kan nak kata ape lagi..Yang penting nak capai sasaran mesti ada usaha tapi kena ingat la jangan sampai menganiaya orang lak.

Just cakap cakap je...

No comments: