Friday, June 4, 2010

Hidup baru

Setiap orang kena berubah dari yang tak elok kepada yang elok and dari yang elok menjadi yang lebih elok supaya kita bukan hidup untuk kepentingan diri sendiri tetapi supaya kita dapat berbakti kepada ibubapa, keluarga, masyarakat, agama, bangsa dan negara. Memang kita tidak boleh menjadi manusia sempurna at least kita hendaklah ubah diri kita supaya hidup tidak menyusahkan orang lain. Aku sudah sedikit insaf sekarang kerana aku sedar selama ini aku telah banyak menyusahkan ibubapa aku,family aku and sume la yang ada di sekeliling aku.

Aku tahu ramai orang sayang pada aku yang tak berguna langsung ni tetapi entah mengapa aku berhati bengap and sentiasa merasa diri sangat tak diperlukan and sangat tak berguna. Dan secara automatik merasa yang diri ni sangat terabai. Hahahaha bodoh kepala bengap. So dari saat ini aku akan ubah persepsi diri and kembali kepada hidup aku yang happy. Actually aku memang selalu happy tetapi dalam kepala still fikir segala yang bukan-bukan. Patut la ada orang cakap aku ni sentiasa berfikiran negatif and akan sentiasa hidup dalam keadaan macam tu selagi aku tak berubah.

Jadi dari situ aku berfikir ada benarnya. Aku kena kembali pada diri aku yang kuat semangat, cekal,rajin, tak mudah putus asa and open minded. Aku yakin hidup aku akan menjadi lebih baik and lebih bermakna lg lepas tu. Aku akan berusaha bersungguh-sungguh demi ma and abah aku demi masa depan aku and demi anak2 aku(bila da kawin nanti). Dan aku akan hidup bahagia tidak berfikiran negatif lagi kerana aku yakin jika kita berusaha kita pasti akan dapat capai apa yang kita mahu.

So kawan-kawan sama-sama kita berusaha ke arah yang lebih baik dan jangan sesekali bersikap pentingkan diri sendiri jangan fikir kita je yang ada perasaan jangan guris perasaan orang lain ibubapa terutamanya.

Aku yang insaf...


7 comments:

Botak said...

xsuke tol bebudak yg pentingkan diri sndiri ni... huishh...

*setiap hari semakin baik... ;)

Amir Syahir said...

saya sayang awak juge..ahaaa.

cokelat said...

nak jadi baik sebab selalu lawan cakap mak abah

da insaf daa

Artzlizan said...

mmg kena berubah kan...

Rowena Zainuddin said...

sy pon nak berubah jugak..
sy pon mcm awk gak..
selalu berfikiran negatif..
tpi skrg xdah..
hehee~

Unknown said...

wah! thnkz kasi entry ni... semoga kita semua berubah mjd lebih elok dr sebelm ni... thnkz! :) ha! nice to meet u...

Hellioz said...

gwa terase

gyahaahahahahha~